Gisteravond en -nacht tot 3:30 en vandaag overdag (een paar uurtjes) weer eens aan het sleutelen geweest, en niet alleen maar wat opruimen, onderdelen sorteren en dat soort echt werk ontwijkende zaken.
De waterpomp lekt (nee: gutst) olie en water, en de radiateur doet met dat laatste gezellig mee.De "before" foto hierboven laat zien hoe de motorruimte eruit zag voor verwijdering van spruitstuk, carbuarateurs, en radiateur.Het verwijderen van spruitstuk en carburateurs ging vrij vlot, hierin ben ik dan ook geoefend. In het verwijderen van een waterpomp ook, dacht ik (ok, ok, heb ik "al" twee keer gedaan). Maar, niet de bronzen kooi bleef in het blok zitten (bekend probleem), maar het deksel wilde met geen mogelijkheid van of uit het blok... waarschijnlijk wil de naar de impeller gevormde ring niet uit het blok, want een beetje draaien kan het deksel wel (na een overtuigend tikje met een nu niet meer zo nieuwe kunststof hamer om een eventueel corrosiebrugje te breken).Toen de radiateur maar verwijderd, en begonnen aan het verwijderen van de dynamo. Even moeten onderbreken vanwege zondagmiddagbezoek - morgenavond verder. Ondertussen wat smerende substanties bij het laagje water dat nog in de pomp staat gemengd in de hoop dat e.e.a. morgen wat losser zit.
zondag 7 augustus 2011
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten