maandag 15 augustus 2011

Alles moet los

Vanavond eens goed opgeruimd in de motorruimte. De "Torquatrol" (viscous coupling) en fan verwijderd (de bouten waren niet echt super bereikbaar, ben benieuwd hoe dat straks bij montage weer gaat), dynamo er helemaal uit (gaat vervangen worden door een uprated exemplaar), en nog wat dingetjes.
(ja, er is een stukje van de crank pulley af!)

Toen het plan opgevat om even de bougies te verwijderen en wat diesel in de cilinders te laten lopen (om alles even goed te smeren omdat de motor al een paar jaar stil staat op een enkele omwenteliong na).
Maar, in tegenstelling tot mijn vorige sprint(s), zitten voor de achterste bougie de remleidingen vanaf de master in de weg. Dus de master cilinder maar even losgehaald en voorzichtig maar overtuigend een beetje uit de weg geduwd. Omdat ik de master cilinder voor een gereviseerd exemplaar wil wisselen (nog te reviseren), denk ik dat ik ook maar de leidingen ernaartoe anders ga leggen. Want om voor een kleine nu iedere keer de hoofdremcilinder los te moeten halen...

Geen opmerkingen: