maandag 13 augustus 2007

Damoclesdraad

Gereviseerde slave en de nieuwe hoofdkoppelingscylinder geinstalleerd, en O, wat blinken die dingen mooi. Ook wat huisvlijt ondernomen met bankschroef en momentsleutel (gebruikt als buigmalletje) om de koppelstukjes tussen de cylinders en de nieuwe koppelingsslang te buigen. Helaas (natuurlijk), er gingen ook een paar dingetjes mis... in al mijn enthousiasme vergeten de rubber ring tussen de hoofdkoppelingscylinder en de bulkhead te installeren - maar dat is niet zo erg, dat doe ik wel weer een keer - ook zonder ring functioneert het geheel wel goed. Wat wel minder tot glimlachen stemt is het feit dat de achterste bout die de beugel voor de slave op de versnellingsbak vast moet houden doldraait in het aluminium van de gearbox casing *zucht*. Eerst maar eens proberen of dat nog te repareren is (helicoil of met een extra moer eronder), want anders moet ik die reserve overdrive-box die ik in 2001 voor vijftien Engelse ponden gekocht heb in Engeland maar in gebruik gaan nemen, of in ieder geval, delen daarvan.

Geen opmerkingen: