donderdag 26 juli 2007

Onderdeelkleuren

Vandaag bij Damen & Kroes geweest in Boxtel, o.a. om wat revisieonderdelen te halen voor de koppelingshydrauliek. De sprint heeft origineel de Girling slave cylinder meegekregen, maar wat nu het meest op voorraad is is de Lockheed variant. Het verschil kun je zien aan de kleur van het ding, die van Girling is aluminiumkleurig, de Lockheed-variant is messingkleurig.
Let hier wel een beetje op bij het vervangen, want het vorkje tussen slave en de koppeling is ook anders bij deze twee typen! Ik heb dus een revisiesetje voor m'n Girling meegenomen, maar voor de zekerheid ook een reserve Lockheed aangeschaft.

Naast wat bijna-niks-kostende pakkingen voor achteras, carter en versnellingsbak heb ik tevens een nieuwe overdrive-switch meegenomen. Tot mijn grote verbazing was de 'knob' onder de switch niet chroomkleurig maar zwart! Volgens de computer van Damen hoorde dit zo, maar alle (vroege) sprints die ik ken hebben toch echt een verchroomd klompje metaal daar... zouden latere sprints dan zwart hebben gehad?

Geen opmerkingen: